Armacar független
autószervíz

Online Időpont Foglalás

Kérem töltse ki az űrlapot! A *-al jelöl mezők kitöltése elengedhetetlen az időpont foglaláshoz! Az űrlap beküldése után e-mailben tájékoztatjuk az időpontról!

Egyéb
Olajcsere
Műszaki vizsga
Futómű beállítás
Gumicsere acélfelnin szett
Gumicsere alufelnin, szett
Defektjavítás
Komplett kerékcsere
Vezérlés csere
Kuplung csere
Fékjavítás
Diagnosztika, hibakeresés
Állapotfelmérés
Elfogadom az armacar.hu adatkezelési szabályzatát és hozzájárulok adataim kezeléséhez!

Mercedes-Benz R-klasse Vezérlés csere

Mercedes-Benz R-klasse A vezérlés csere a legtöbb esetben egy alkatrészként, egy elemként kezelt gépjármű javítási munkafolyamatként említett szerviz, holott a vezérlés nem csak egy konkrét alkatrész, hanem alkatrészek együttese, amely röviden a dugattyúk mozgásának összehangol

Mercedes-Benz R-klasse Vezérlés csere

Mercedes-Benz R-klasse Vezérlés csere



Mercedes-Benz R-klasse A vezérlés csere a legtöbb esetben egy alkatrészként, egy elemként kezelt gépjármű javítási munkafolyamatként említett szerviz, holott a vezérlés nem csak egy konkrét alkatrész, hanem alkatrészek együttese, amely röviden a dugattyúk mozgásának összehangolását végzi a szelepekkel.

Ha egy kicsit részletesebben is szeretne elmerülni a vezérlés fogalmában, olvassa el az alábbi cikket

Anyukám is érteni fogja – Az okoskerék - 2017.10.26. - Rusznák András
A változtatható szelepvezérlés leggyakoribb formája az okoskerék, de mi ez pontosan és hogyan is működik? Ennek járunk ma utána.
https://www.autoszektor.hu/hu/content/anyukam-erteni-fogja-az-okoskerek

Természetesen azon kívül, hogy a vezérlés nem csak egy alkatrész, hanem alkatrészcsoport még több fajtája is létezik: vezréműszíjas, vezérműláncos, fogaskerekes megoldás.
Nem Önnek kell eldönteni, megállapítani a vezérlés típusát, megoldási formáját, de a teljes képhez hozzátartozik az is, hogy a megoldások tárháza kerül elő egy vezérléscsere esetén.

A vezérlés cseréje is két paraméter alapján eldöntendő kérdés (már ha nem szakadt már el a szíj, vagy nem ment tönkre valamely eleme): nagyjából 3-6 évente, de 60.000 - 120.000 km-enként cserélni javasolt. Ez típustól, gyártói ajánlástól, de ugyanúgy természetesen, mint az olajcsere vagy váltóolajcsere, a gépjármű korától is függ. Érdemes kollégánkat megkérdezni, így konkrét információ birtokában dönteni a vezérlés cseréjének szükségességéről.

Milyen alkatrészeket cserélünk (az esetek többségében) egy vezérlés csere során?

  • vezérműszíj
  • feszítő és vezető görgők
  • vízpumpa
  • hűtőfolyadék
  • vezérműtengely és főtengely szimering
  • olajpumpa és olajszűrő.
Alapvető, hogy csak azok az alkatrészek kerülnek kicserélésre, amelyek állapota indokolja, de bizonyos alkatrészek (mint például a fent felsoroltak) a vezérlés csere részei, és élettartamuk, használati idejük egyben értendő. Ha nem cserélünk szíjat, az pont ugyanúgy elszakadhat, mint a vízpumpa is feladhatja, amennyiben a csere során csak félmunkát végez a szakember.
Ráadásul a fél munka eredménye az újabb csere is lehet: a kopott egységek károsíthatják a későbbiekben az új vezérműszíjat, így akár egy sokkal nagyobb javítás is lehet a vége az elnaggyolt munkának.

A vízpumpa (vízszivattyú)

A vízszivattyú biztosítja a motor hűtéséhez szükséges hűtőfolyadék keringetését, így biztosítva, hogy ne melegedjen túl a motor használat közben. Meghajtását általában egy bordásszíj biztosítja, amely motor főtengelyéhez csatlakoztott elemként a vezérlés része is egyben. A vízpumpa szívja fel a hűtőfolyadékot a hűtőből, majd szivattyúzza át a motoron. Ahogyan a vízhűtő folyadék kering, elvezeti a hőt a motor alkatrészeitől, hogy azokat hűtse. Amint a hűtőfolyadék visszajut a hűtőbe, a hűtőventilátor és a külső levegő segít a folyadék hőmérsékletének csökkentésében, mielőtt újra áthaladna a motoron.

A vezérműszíj vagy vezérműlánc

Feladatuk, hogy a vezérműtengellyel és a főtengellyel együttműködve megfelelő szinkronitással mozgassák a szelepeket. Bár sokszor egyben kezelik (hiszen feladatuk is egy), de a gyártók döntése, hogy melyik megoldást alkalmazzák. A vezérműlánc tartósabb, de hangosabb megoldás, tovább bírja, mint a vezérműszíj (200.000 km körül), de drágább és a csere is magasabb költségű. A vezérműszíj kevesebbet bír, csendesebb megoldás, viszont sűrűbb a csereperiódus, álltában is elöregszik, de legalább olcsóbb a cserealkatrész és a javítási költség.

Feszítő és vezető görgők

Mechanikus és hidraulikus láncfeszítők, vezető- és feszítősínek a láncos meghajtásnál, valamint szíjfeszítők és vezetőgörgők a fogasszíjas meghajtásnál minden üzemállapotban biztosítják az optimális feltételeket és a vezérlés biztonságos futását - megcsúszás nélkül.


Vezérműtengely és főtengely szimering

Tengelytömítés, amely egy fémházból áll, mely a forgó tengelyt körülölelő úgynevezett tömítőajkat hordozza és emellett a statikus tömítésért felelős. A tömítőajkat egy rugógyűrű nyomja a tengelynek, ettől függetlenül egy minimális rés keletkezik, melyen keresztül olaj kerül a tömítőajak kenéséhez.

Olajpumpa

Feladata, hogy a megfelelő kenőolajmennyiséget biztosítsa a motor alkatrészeinek az olajteknőről az olajszűrőn és az olajhűtőn keresztül a motor kenőpontjaihoz.

Bemutatkozunk

Cégünk 1998-ban alakult, és az egyéb tevékenységek mellett az autószervizt a Böszi Autószerviz átvételével 2021-ben vettük fel a palettára. Fejlesztéseink és fejlődésünk egy minőségben, gyorsaságban és pontosságban magas színvonalú gépjárműszervizt céloznak meg: legyen partnerünk és társunk ezen az úton!
G.I.N.O.P Plusz Pályázat
G.I.N.O.P Plusz Pályázat
Megértettem
Az armacar.hu weboldalon úgynevezett sütiket használunk a jobb felhasználói élmény és a weboldal működésének megfigyelése érdekében! Ha folytatja a böngészést weboldalunkon,
akkor úgy tekintjük, hogy beleegyezik a sütik használatába! További információk