Kérem töltse ki az űrlapot! A *-al jelöl mezők kitöltése elengedhetetlen az időpont foglaláshoz! Az űrlap beküldése után e-mailben tájékoztatjuk az időpontról!
Peugeot 4008 Automata váltó olajcseréje
Peugeot 4008 Az automata váltó olajcseréje a hajtóműolaj elöregedése miatt, a váltó hibamentes működése és a váltó javításának elkerülése miatt mindenképpen fontos!
Peugeot 4008 Automata váltó olajcseréje
Peugeot 4008
Az automataváltóban lévő hajtóműolaj cseréje is ugyanúgy időszakonként szükséges, mint a motorolaj cseréje! Az olaj kenőképessége csökken: elöregszik az olaj, a váltó belsejéből leváló fém- és nem fémkopadékok rontják a minőséget, lecsökkenhet az olajnyomás az elzáródó vezetékek miatt, stb. Ha az olaj már nagyon feketés, esetleg nagy mennyiségű kopadék található benne, már nem biztos, hogy elegendő egy olaj- és szűrőcsere: könnyen előfordulhat, hogy egy nagyobb lélegzetvételű (és lényegesen költségesebb, mind időben, mind pénzben) váltójavítással nézünk szembe. Ezt előzheti meg a rendszeres, teljes, gépi automataváltó olajcsere.
Milyen sűrűn kell az automataváltóban olajat cserélni?
Ez jellemzően gyári előírás alapján állapítható meg, általánosan elmondható, hogy szakértők szerint az ideális állagmegóvás érdekében 60.000 - 70.000 km után, de maximum 3-4 évente cseréljük ki az olajat. Fontos, hogy teljes értékű, gépi olajcseréről beszélünk, hiszen a csak manuális (leengedem a szűrőből) munkavégzés esetén az olaj 20-30%-át lehet lecserélni!
Bár több gyártó is "élettartam"-ra taksálja a váltóolaj futásidejét, de ez inkább marketingfogás. Nincs olyan alkatrész, amely nem kopik, használódik el! A váltóolaj eredetileg inkább pirosas színű, így a váltóolaj ellenőrzésekor az elhasználódás és koszolódás már szemmel is látható. Benne van a pakliban, hogy az "élettartam"-ig használt váltóolaj, valóban élettartam: nagy váltójavítás vagy váltócsere is lehet a vége!
Bizonyos gyártó esetén akár a 40.000 km-es periódus sem lehetetlen, vagy éppen egy-egy apróbetűs kitétel a nagy arányú városi használatról, de befolyásoló tényező akár a rendszeres utánfutózás, hegyvidéki menetek, stb.
Hogyan működik egy szakszerű és teljes váltóolaj csere?
Nem egyszerű műveletként számontartott munkafolyamat, elsősorban a szükséges gépesítés miatt. Az egyszerűen: "csak leveszem a szűrőt, és leengedem az olajat, majd vissza a frisset" nem működik hatékonyan. Ilyenkor a váltóolaj egy részét ugyan lecserélhetjük, de ez csak a teljes mennyiség egy kisebb része, így maximum "feljavíthatjuk" a minőséget. Így viszont a csereciklus is rövidebb kellene, hogy legyen, hogy mindig a megfelelő kenőképességű olajjal közlekedjünk.
A megfelelő és teljes váltóolajcseréhez megfelelő gépesítés is szükséges, ez egy automataváltó olajcserélő berendezésben testesülhet meg. Ez nem egy olcsó megoldás ugyan, de a teljes szervizt csak ennek birtokában és használatával lehet elvégezni. Ezen kívül szükségesek a megfelelő csatlakozók (a készüléket a váltórendszerhez kell csatlakoztatni, ezt típusonként, márkánként eltér és eltérhet), valamint a megfelelő minőségű váltóolaj is!
A váltóolaj cseréje során a készülék leszivattyúzza és külön tárolja az elhasznált olajat, majd a gyári mennyiséggel feltölti a rendszert. Visszaellenőrzés (és a velejáró szűrőcsere) után a gépjármű üzemi hőmérsékletre történő felmelegítése (min. 2500-as fordulat) követkzeik, majd egy újabb visszaellenőrzés.
A fentiek után elmondható, hogy a váltóolaj és a szűrő cseréje a megfelelő módon lett elvégezve.
Bemutatkozunk
Cégünk 1998-ban alakult, és az egyéb tevékenységek mellett az autószervizt a Böszi Autószerviz átvételével 2021-ben vettük fel a palettára. Fejlesztéseink és fejlődésünk egy minőségben, gyorsaságban és pontosságban magas színvonalú gépjárműszervizt céloznak meg: legyen partnerünk és társunk ezen az úton!
Megértettem Az armacar.hu weboldalon úgynevezett sütiket használunk a jobb felhasználói élmény és a weboldal működésének megfigyelése érdekében! Ha folytatja a böngészést weboldalunkon, akkor úgy tekintjük, hogy beleegyezik a sütik használatába! További információk