Kérem töltse ki az űrlapot! A *-al jelöl mezők kitöltése elengedhetetlen az időpont foglaláshoz! Az űrlap beküldése után e-mailben tájékoztatjuk az időpontról!
Ferrari FXX K Gumiabroncsok cseréje, centrírozása
Ferrari FXX K A kerék nem csak biztonsági tényező: sok mást is befolyásol a gépjármű használatában! Cseréltesse nálunk, szakértelemmel gumiabroncsait akár téli, akár nyári szezonra!
Ferrari FXX K Gumiabroncsok cseréje, centrírozása
Ferrari FXX K Miért fontos, hogy megfelelő autógumikkal fusson neki minden időjárási viszonyoknak?
A nem megfelelő és/vagy minőségileg már nem használható gumiabroncsok esetén a gépjármű úttartása, fékútja nem megfelelő: így balesetveszélyessé válik a közlekedés. A minőségi szempontok viszonylag sokrétűek (a gumiabroncsok fejlesztése és gyártása is egy teljesen kiterjedt tudománnyá vált), íme néhány apróság:
Hatósági elvárás a gumiabroncsok profilmélységével kapcsolatban:
- személyautó: 1,6mm (ideális: nyári gumi: 3mm, téli gumi: 4mm)
- teherautó: 3mm
Kopásjelző:
- amikor a kopásjelző eléri a futófelületet, mindenképpen cserélni kell az abroncsokat, hiszen azok használata veszélyessé válik. Kopott gumiabroncsok esetén a fékút akár kétszeresére is megnőhet!
Tengelyenként megegyező mintázat
Az eltérő terhelés miatt az első és hátsó tengelyeken lévő autógumik máshogy kopnak, de az egyenletes kopást és az úttartást az egyező mintázat biztosíthatja.
Egyforma méretű és szerkezetű autógumik
Az eltérések (speciális géprjárműveket nem tekintve) a vezetésbiztonságban és az úttartásban is problémákat okozhatnak!
Téli- és nyári gumbiabroncsok
A megfelelő időjárási viszonynak megfelelő gumiabroncs használata különlegesen fontos! A nyári gumi tapadása csökken 7 fok alatt, megnő a féktáv, megnő a balesetveszély. A nem megfelelően tapadó abroncs mind az úttartást veszélyezteti (nem véletlen a lecsúszás az útról), megnöveli a féktávot (másik gépjárműbe csúszás fékezéskor), valamint a gumi szerkezetének sem tesz jót!
A téli gumi a nyári melegben gyorsabban kopik, így a következő szezonra nagy valószínűséggel már használhatatlan lesz.
Centrírozás
A kerék centrírozása a kiegyensúlyozását jelenti, a megfelelő állapotban a kerekek súlypontja középre kerül és rázkódás nélkül forog.
Folyamatos használat mellett a külső hatások következtében megváltozik az abroncs súlypontjának pozíciója, így magasabb menetsebesség mellett rázkódást okozhat, fokozhatja a futóműre / kerékcsapágyra ható negatív erőhatásokat, így csökkentheti azok élettartamát.
A kerekek centrírozását a kerékcserék esetében mindig elvégezzük, így nyári / téli gumiabroncs használata esetén az évi minimum kettő centrírozás megtörténik. Négyévszakos gumiabroncsok esetén is érdemes a centrírozást évente minimum egyszer (ha megoldható, kétszer), de kb. 15000 kilométerenként mindenképpen (ha keveset használják a gépjárművet és négyévszakos gumiabronccsal, akkor az olajcserék időpontjában) elvégeztetni, mert a normál használat mellett is változhat a kerék súlyponti pozíciója (kátyúk, gumikopás nem egyenletes, padka, stb).
Mint minden elvégzett művelethez, a megfelelő centrírozáshoz is megfelelő felszereltség szükséges: mi a HPA B 325 EVO készülék mellett tettük le a voksunkat.
Bemutatkozunk
Cégünk 1998-ban alakult, és az egyéb tevékenységek mellett az autószervizt a Böszi Autószerviz átvételével 2021-ben vettük fel a palettára. Fejlesztéseink és fejlődésünk egy minőségben, gyorsaságban és pontosságban magas színvonalú gépjárműszervizt céloznak meg: legyen partnerünk és társunk ezen az úton!
Megértettem Az armacar.hu weboldalon úgynevezett sütiket használunk a jobb felhasználói élmény és a weboldal működésének megfigyelése érdekében! Ha folytatja a böngészést weboldalunkon, akkor úgy tekintjük, hogy beleegyezik a sütik használatába! További információk