Hivatkozva a kormány 294/2004 (VIII.27.) számú rendeletére az ARMACAR Független autószerviz (ct. ARMAMENTA BT., asz: 20392886-2-16, cgj: 16-06-006597) az elvégzett munkára (csak a szolgáltatási tevékenységre) 6 hónap jótállást biztosít.
Felhívjuk tisztelt Ügyfeleink figyelmét, hogy szervizünk nem állít elő alkatrészeket, így az alkatrészgarancia - bár szervizünkön keresztül - beszállítói partnereinken keresztüli ügyintézéssel történik.
Természetesen amennyiben a szervizeléshez az alkatrészt mi biztosítottuk, úgy a hibás alkatrész ki-, valamint a javított / cserélt alkatrész beszerelését ingyenesen végezzük garanciális ügyintézés keretében, de az ügyintézés időtartama egyedi eset minden alkalommal. Erről természetesen az ügyfelünk tájékoztatást kap!
A fenti eseten kívül - amennyiben az alkatrészt nem Cégünk biztosította - a hibás alkatrészből eredő többletmunkát Ügyfelünk felé kiszámlázzuk, hiszen a hiba forrását / okát az ügyfél által nem megfelelő ill. nem megfelelő minőségű alkatrész okozta!
Cégünk rugalmasan áll a garanciális ügyintézéshez, de mint minden esetben: minden egyes eset egyedi elbírálás alá esik, így kérjük várják meg kollegáink tájékoztatását az adott esettel kapcsolatban!
Garancia elbírálásának menete
Első és a legfontosabb a bejelentési kötelezettség! A vásárló a minőségi kifogását köteles a vásárlás helyén bejelenteni. A bejelentést írásba kell foglalni, amely jegyzőkönyv / munkalap felvételével is történhet. A reklamált alkatrész átvételének napjától számított 2 munkanapon belül telefonon értesítjük az ügyfelet az ügyintézés módjáról (helyben elbírálható vagy külső vizsgálatra kell küldeni), várható elbírálás határidejéről. Amennyiben a meghibásodás csak bonyolult vizsgálattal bírálható el, az alkatrészt a gyártóhoz vagy forgalmazóhoz küldjük további vizsgálatra. Amennyiben a vizsgálóhely a reklamációt nem találja jogosnak és elutasítja, akkor a vizsgálat és a szállítás költségét a reklamáló ügyfélnek/cégnek kiszámlázzuk. Az esetleges okozati károknál azok térítése minden esetben a gyártó által elvégzett vizsgálat alapján történik.
Garanciális kötelezettség alá eső, minőségi kifogás elutasítását meghatározó okok
- a garanciális idő lejárt
- az alkatrész nem azonosítható
- az alkatrész be és vagy kiszereléskor megsérült
- az alkatrészt megbontották, külsérelmi nyomok vagy átalakítás nyomai láthatók rajta
- nem megfelelő gépkocsiba építették be
- az alkatrész természetes elhasználódása esetén
Vitás helyzet
Ha a fogyasztó a garanciára kötelezett, valamely lényeges műszaki, gazdasági döntésével nem ért egyet, írásban kérheti a kifogás alá vont alkatrész szakértői vizsgálatát, melynek költségét is viseli. A garancia kötelezettje ebben az esetben köteles a megkifogásolt alkatrészt, a vizsgálatot nem zavaró módon maradandó jelzéssel ellátni. Az átvételről és az alkalmazott jelölésről jogosult és kötelezett közös jegyzőkönyvet vesznek fel. Az így keletkezett szakvéleményét, mind jogosult, mind kötelezett a területileg illetékes Bíróság előtti polgári peres eljárásban megtámadhatja.
A helyileg illetékes Békéltető Testület segítségét kérhetik.
További információk a jótállásról, garanciáról:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a0300151.kor×hift=20210101
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a0400249.kor