Kérem töltse ki az űrlapot! A *-al jelöl mezők kitöltése elengedhetetlen az időpont foglaláshoz! Az űrlap beküldése után e-mailben tájékoztatjuk az időpontról!
Műszeres futóműbeállítás
A futóműbeállítás nem csak a gépjrámű állapotára, de a közlekedésbiztonságra is hatással van!
A futóműbeállítás fontossága nem csak a vezetési élményben mérhető (nem kell ellentartani a kormányt), de közlekedésbiztonsági kérdés is. A nem megfelelő beállítások mellett az abroncsok nem tapadnak megfelelően az úttesthez, megnő a féktáv, így kevésbé biztonságos a vezetés is! Nem beszélve arról, hogy a nem megfelelően beállított futómű gazdaságilag sem kifizetődő: a gumiabroncsok hamarabb és egyenetlenül kopnak el.
Pár jelenség, amik utalhatnak a nem megfelelően beállított futóműre
- Egyenes úton is elhúz az autó valamelyik irányba, ellen kell tartani a kormányt az egyenes közlekedéshez
- Kanyarodás végeztével sem tér vissza alaphelyzetbe a kormány.
- A kerék és a kormány nincs szinkronban: egyenesen álló kerekek mellett ferdén áll a kormány
- Enyhe kanyar esetén is nyikorog és / vagy egyenetlenül kopik a gumiabroncs
Mi történik egy futómű beállításnál?
A futóműállítás célja, hogy a kerekek helyzetét és a kormányzás geometriáját gyári értékekre állítsa vissza. Az ehhez szükséges adatokat mindig a gépkocsi típusa alapján állítjuk be, ehhez a gyári adatok rendelkezésünkre állnak.
A képen látható gyári értékek biztosítják a megfelelő beállítást, a futómű (amennyiben egyéb hiba nincsen) helyes működését: tengelytávolság, nyomtáv, csapterpesztés, utánfutás szöge, kerékdőlés szöge, kerékösszetartás, kanyarodási szögeltérést.
Mennyi idegi tarthat egy futómű beállítási művelet?
Ez a tipikusan változó kategória, de általánosságban egy nagyobb hiba nélküli futómű esetén 1-2 órát vehet igénybe.
Miért fontos a megfelelő műszerezettség?
Nagyon sok szerviz a kisebb beruházás érdekében megoldja egy „olcsóbb” készülékkel / felszereltséggel, viszont ezen megoldásokkal nem a teljes futóművet és nem feltétlenül a gyári értékre állítja vissza. A technológia előnye, hogy sokkal pontosabb és teljeskörű hibaelhárítással jár.
Egy kormányszög jeladós modernebb gépjárműnél a helytelen kalibrálás hatással lesz a kipörgésgátló működésére, a kanyarfényszóró működésére, stb.
Milyen sűrűn érdemes a futóművet állítani?
- ha hiba jelentkezik az autó futásában, akár alkatrészhiba (lengőkar, stb), akár csak vezetési élmény (ráz az autó) tekintetében: lehetőleg azonnal
- defekt, gumicsere után célszerű mindenképpen
- futóműjavítás után mindenképp
- 10.000 – 15.000 kilométerenként javasolt, hiszen az alkatrészkopások a futóműnél is fennálnak
- ha ezek közül egyik sem, akkor legalább évente egyszer javasolt, hiszen a későbbi hibákat előjelezheti egy-egy hibás futómű beállítás
Milyen műszerrel dolgozunk?
HPA C 200 egy négy mérőfejes, 8 sugaras, CCD kamerás, PC alapú futómű állító berendezés személy- és kishaszongépjárművek futóműveinek beállításához.
… És a plusz egy kérdés, mennyiben kerül?
az ARMACAR szerviznél a műszeres futóműbeállítás jelenleg 12.000 Ft, amely nem tartalmazza az esetleges futómű (vagy egyéb) javítást. Mivel előfordulhat, hogy a helytelen értékeket egy-egy alkatrész hibája okozza, így az ismeretlen tényezővel nem tudunk előre kalkulálni. De természetesen, ha további hibát észlelünk, akkor az ügyfél tájékoztatása megelőzi az elvégzett javítást!
Cégünk 1998-ban alakult, és az egyéb tevékenységek mellett az autószervizt a Böszi Autószerviz átvételével 2021-ben vettük fel a palettára. Fejlesztéseink és fejlődésünk egy minőségben, gyorsaságban és pontosságban magas színvonalú gépjárműszervizt céloznak meg: legyen partnerünk és társunk ezen az úton!
Megértettem Az armacar.hu weboldalon úgynevezett sütiket használunk a jobb felhasználói élmény és a weboldal működésének megfigyelése érdekében! Ha folytatja a böngészést weboldalunkon, akkor úgy tekintjük, hogy beleegyezik a sütik használatába! További információk